Motoryzacja: kompleksowe stanowiska testowe

Kompleksowe stanowiska testowe wykorzystywane w branży motoryzacyjnej są bardzo wszechstronne i w pełni zautomatyzowane. Dzięki rozwojowi techniki, za pośrednictwem sprzętu HBM  możemy badać niemalże w tej samej chwili parametry silnika, jakość spalin, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, i wiele innych. Poniżej przedstawiono kilka przykładów stanowisk badawczych opartych na sprzęcie pomiarowym HBM.

  • System testowania silników hydraulicznych o zmiennej prędkości

InTest opracowywał nowe stanowisko testowe dla silników hydraulicznych, które wymagało większej wszechstronności niż istniejące systemy. Przetwornik momentu obrotowegoT40B jest dobrze znany ze swojej wyjątkowej precyzji, powtarzalności i solidności. To urządzenie szczególnie dobrze nadaje się do statycznych i dynamicznych pomiarów momentu obrotowego wymaganych w zastosowaniach hydraulicznych.

  • Stanowisko do testowania pojazdów HORIBA VULCAN

Stanowisko testowe wykorzystuje napęd do symulacji realistycznych obciążeń, takich jak zbocza, pochyłości lub równe drogi, w celu sprawdzenia wydajności, emisji i wzorców zużycia pojazdu. Stanowisko testowe ma tylko jeden silnik na oś, umieszczony między rolkami napędowymi. Rezultatem są krótsze wały, a zatem ulepszone zachowanie dynamiczne. Moment obrotowy osi jest rejestrowany za pomocą pojedynczego przetwornika siły U10M który mierzy wartość reakcji pod korpusem silnika. Następnie rezultat zostaje pomnożony przez długość ramienia mierzonego od osi wału do punktu przyłożeni, czyli do czujnika siły.

  • Stanowiska kalibracyjne TORQCAL

Referencyjne przetworniki momentu obrotowego TB2 firmy HBM gwarantują bardzo dokładne wyniki pomiarów w nowym typie systemu kalibracji momentu obrotowego dla stanowisk testowych silnika. System TORQCAL firmy HORIBA Automotive Test Systems umożliwia w pełni automatyczną kalibrację z wysoką powtarzalnością, jednocześnie poprawiając dokładność. Niskie czasy konfiguracji i kalibracji pomagają zwiększyć wydajność i zaoszczędzić czas przy projektowaniu silnika.

  • Stanowiska testowe silników elektrycznych – Bertrandt

W czasach rosnących cen paliw i zmian klimatu pojazdy z napędem elektrycznym to mobilna przyszłość, dlatego każdy duży producent samochodów musi mieć co najmniej jeden samochód elektryczny w swojej linii produktów. Celem jest osiągnięcie najlepszych ustawień silnika pod względem wydajności, wyższej mocy maksymalnej i zoptymalizowanego prowadzenia. Dzięki nowemu systemowi pomiarowemu opartemu na analizatorze mocy eDrive firmy HBM surowe dane są dostarczane synchronicznie i wyświetlane szybko z możliwością zapisu dzięki automatycznej kontroli spustu. System składa się z przetwornika momentu obrotowego, systemu akwizycji danych do ultraszybkich pomiarów z rodziny Genesis oraz czujnika temperatury. Rozwiązanie testowe eDrive pokazuje wszystkie istotne dla procesu dane w wysokiej rozdzielczości takie jak natężenie i napięcie prądu, sprawność silnika, jego moment i prędkość obrotową.

Write a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *